U svrhu promicanja održivih životnih stilova i razvoja prehrambene pismenosti učenika u sklopu školskoga projekta Prehrambena pismenost (prema FoodEductors programu), u 4. d razrednome odjelu obilježili smo prigodne projektne dane: Međunarodni dan svjesnost gubitka i bacanja hrane 29. rujna 2025. te Svjetski dan hrane, odnosno Dani kruha i zahvalnosti za plodove zemlje 16. listopada 2025. Aktivnosti koje smo provodili tijekom projektnih dana utemeljene su na pripremljenome sadržaju, materijalima/resursima programa FoodEducators.
Tijekom sudjelovanja u aktivnostima povodom obilježavanja Međunarodnoga dana svjesnosti gubitka i bacanja hrane, učenici su mnogo toga naučili o načinima smanjenja otpada i bacanja hrane, o načinima skladištenja, recikliranja/kompostiranja hrane, a potom su i sami zapisivali prijedloge/savjete svojim vršnjacima i odraslima o mogućim načinima suočavanja s globalnim problemom gubitka i bacanja hrane. Znajući da je svaki pojedinac bitan te da se i malim koracima postiže mnogo, učenici 4. d odlučili i sami preuzeti odgovornost za smanjenje otpada/bacanja hrane u vlastitim domovima, ali i razrednome odjelu.
Obilježavanjem Svjetskoga dana hrane, odnosno Dana kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, učenici su sudjelovali u razrednoj raspravi o važnosti hrane i o tome imaju li svi ljudi jednaki pristup hrani. Na konkretnim primjerima upoznali su cjelokupni proces proizvodnje prerađene hrane čime su produbili svoje znanje o podrijetlu hrane, načinu (kružnoga) funkcioniranja prehrambenoga sustava, ali i o različitim zanimanjima u prehrambenoj industriji. Grupnim radom učenici su prikazali mapiranje prehrambenoga sustava, tj. prikazali su vlastiti model procesa proizvodnje proizvoda prema odabiru (kulen, džem od marelica, kruh, jogurt), a kako su to izveli možete vidjeti na slikama u prilogu.
Učiteljica Katarina Sušanj Gregorović (koordinatorica projekta)







