U travnju svake godine obilježavamo Dan planete Zemlje 22. 4. različitim aktivnostima na razini škole ili na nastavi baveći se eko temama. Vrativši se u školske klupe 22. travnja nakon proljetnog odmora, učenici šestih razreda su na satu Matematike odradili zadatke koji su ih trebali potaknuti da čuvaju prirodu – more, rijeke, šume i zrak – kako bi i buduće generacije mogle uživati u zdravom i lijepom planetu.
Nakon što su pročitali listić s uvodnim dijelom, koliko je važno brinuti se o našoj planeti, učenici su prionuli na rješavanje zadataka. Rješavali su zadatke u kojima su morali koristiti linearne jednadžbe s jednom nepoznanicom poput: koliko bi ukupno i učenici i roditelji sakupili plastičnih boca ako su učenici prikupili za dvadeset boca više; također su imali zadatak izračunati koliko je bilo učitelja u akciji „Zasadi drvo ne budi panj“ ako je učenika bila trostruko više nego li učitelja, a pritom znamo ukupan broj sudionika u akciji sadnje drveća. Također, primjenjivali su geometrijsko gradivo o trokutu: uočili su da ih znak za recikliranje sa strelicama podsjeća na jednakostraničan trokut, računali su zbroj duljina stranica nekog njihovog nacrtanog trokuta, zatim su računali mjeru unutarnjeg nepoznatog kuta u trokutu ako taj trokut ne bi bio jednakostraničan već raznostraničan…
Učenici su bili podijeljeni u pet grupa. Svaka grupa je, osim računanja i pisanja postupaka rješavanja zadataka, trebala grafički prikazati i prigodno ilustrirati svoje radove (fotogalerija) motivima planeta Zemlje, znakom za recikliranje, razvrstavanje otpada i slično.
U grupnom radu učenici su se dobro zabavili, razvili kreativne sposobnosti, ali i saznali kako u svakodnevnom životu možemo koristiti matematiku vodeći računa o pravilnom razvrstavanju otpada za reciklažu i koliko je važno zasaditi svako stablo. Upravo ovakve aktivnosti u nastavnom procesu omogućuju učenicima da u timskom radu i kreativnim pristupom bolje razumiju, ali i nauče neke matematičke pojmove i sadržaje te uoče njihovu primjenu u svakodnevnom životu.
Nataša Maričić, prof.










