Datum objave: 28. travnja 2025.
Kategorija: Vijesti

Kako smo obilježili Dan planete Zemlje na satu Matematike

U travnju svake godine obilježavamo Dan planete Zemlje 22. 4. različitim aktivnostima na razini škole ili na nastavi baveći se eko temama. Vrativši se u školske klupe 22. travnja nakon proljetnog odmora, učenici šestih razreda su na satu Matematike odradili zadatke koji su ih trebali potaknuti da čuvaju prirodu – more, rijeke, šume i zrak – kako bi i buduće generacije mogle uživati u zdravom i lijepom planetu.

Nakon što su pročitali listić s uvodnim dijelom, koliko je važno brinuti se o našoj planeti, učenici su prionuli na rješavanje zadataka. Rješavali su zadatke u kojima su morali koristiti linearne jednadžbe s jednom nepoznanicom poput: koliko bi ukupno i učenici i roditelji sakupili plastičnih boca ako su učenici prikupili za dvadeset boca više; također su imali zadatak izračunati koliko je bilo učitelja u akciji „Zasadi drvo ne budi panj“ ako je učenika bila trostruko više nego li učitelja, a pritom znamo ukupan broj sudionika u akciji sadnje drveća. Također, primjenjivali su geometrijsko gradivo o trokutu: uočili su da ih znak za recikliranje sa strelicama podsjeća na jednakostraničan trokut, računali su zbroj duljina stranica nekog njihovog nacrtanog trokuta, zatim su računali mjeru unutarnjeg nepoznatog kuta u trokutu ako taj trokut ne bi bio jednakostraničan već raznostraničan…

Učenici su bili podijeljeni u pet grupa. Svaka grupa je, osim računanja i pisanja postupaka rješavanja zadataka, trebala grafički prikazati i prigodno ilustrirati svoje radove (fotogalerija) motivima planeta Zemlje, znakom za recikliranje, razvrstavanje otpada i slično.

U grupnom radu učenici su se dobro zabavili, razvili kreativne sposobnosti, ali i saznali kako u svakodnevnom životu možemo koristiti matematiku vodeći računa o pravilnom razvrstavanju otpada za reciklažu i koliko je važno zasaditi svako stablo. Upravo ovakve aktivnosti u nastavnom procesu omogućuju učenicima da u timskom radu i kreativnim pristupom bolje razumiju, ali i nauče neke matematičke pojmove i sadržaje te uoče njihovu primjenu u svakodnevnom životu.

Nataša Maričić, prof.

Pročitajte još

Halubjan info

Halubjan info

Stigao je ovogodišnji Halubjan info!!! Već tradicionalno je potpuno u online obliku i dolazi nam u periodu između kraja nastave i podjele svjedodžbi, kao kruna radova naših učenika informatičara. Časopis možete prelistati online. Ugodno čitanje, kao i ljeto... Želi...

Prvo mjesto na Digitalnom inovacijskom inkubatoru

Prvo mjesto na Digitalnom inovacijskom inkubatoru

Učenici Josip Jukica (8.d), Lara Ličina (8.d), Tijana Mamula (8.e), Fran Mioković (8.a), Vito Udovičić (8.a), Marko Vidoš (8.a) i Sandro Vranješ (8.b) uz mentorstvo profesorica Tee Varlaj i Jasmine Mamula svojim su projektom Na istoj frekvenciji osvojili prvo mjesto...

Skip to content