2021-12-01 20:06:17

Međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti - PIRLS 2021. (Progress in International Reading Literacy Study)

PIRLS je obrazovni istraživački program kojim se  istražuju postignuća učenika u čitalačkoj pismenosti, a temelji se na kurikulumu nacionalnih jezika i načinima poučavanja i učenja čitalačke pismenosti u okviru svakoga od njih. Provodi ga Međunarodno udruženje za vrednovanje obrazovnih postignuća IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement). U Republici Hrvatskoj provodi ga Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

PIRLS predstavlja važno istraživanje kako bismo bili informirani o rezultatima koje učenici u Republici Hrvatskoj postižu u odnosu na njihove vršnjake u drugim zemljama te kako bismo mogli usporediti nastavne programe i prakse poučavanja. Provedba istraživanja omogućava prikupljanje aktualnih podataka na nacionalnoj i međunarodnoj razini, a koji će doprinijeti unapređenju poučavanja i učenja čitanja u Republici Hrvatskoj.

PIRLS 2021.  peti je po redu ciklus istraživanja koji se, počevši od 2001. godine, provodi svakih pet godina. U Hrvatskoj je ovo drugi ciklus istraživanja: prvi PIRLS je proveden 2011. godine (a zatim je preskočen ciklus 2016.godine).

U istraživanju sudjeluju učenici iz 60 zemalja svijeta, među kojima je i Republika Hrvatska. A u Hrvatskoj je naša škola jedna od izabranih za provođenje istraživanja, čime je učiteljima i učenicima ukazana velika čast i odgovornost. Istraživanje je od nacionalnog značaja: učenici koji u njemu sudjeluju predstavljaju sve učenike njihove dobi u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja ne prikazuju se na razini pojedinog učenika, učitelja i škole, već na nacionalnoj razini.

U našoj školi su u istraživanju sudjelovali učenici 5.b i 5.e razrednog odjela, njihovi roditelji te  učiteljice razredne nastave. Ovim putem im se, još jednom, iskreno zahvaljujemo na suradnji i pristanku sudjelovanja.

U provođenju istraživanja u našoj školi sudjelovale su profesorice: Milana Jakšić - učiteljica informatike, Irena Stević - socijalna pedagoginja i Jasna Pipinić – pedagoginja.

Rezultati koje su učenici u Republici Hrvatskoj postigli u PIRLS-u 2011. godine bili su iznadprosječni  - 8. mjesto na ljestvici od 45 zemalja.

Sigurni smo da će i ove godine rezultati učenika u Republici Hrvatskoj, na međunarodnoj razini, opet biti iznadprosječni!

Hvala svima na sudjelovanju i doprinosu!

Školska koordinatorica PIRLS 2021. istraživanja:
Jasna Pipinić, prof. - pedagoginja


Osnovna škola "Sveti Matej" Viškovo